۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۷ تير - اِلأَربِعا ٥ ذو القعده ١٤٣٩
ارسال به دوستان  نسخه چاپی
 سبزیجات را به شیوه سالم مصرف کنید

کارشناسان تغذیه و سلامت همواره توصیه می‌کنند که برای داشتن زندگی سالم‌تر، افزودن سبزیجات به رژیم غذایی روزانه ضروری است.
به گزارش زریان به نقل از ایسنا، انواع مختلف سبزیجات منابع غنی از ریزمغذی‌ها و املاح مفید برای بدن هستند اما برخی از سبزی‌ها به نسبت مفید‌تر و مغذی‌تر از انواع دیگر هستند و علاوه بر این سبزیجات باید به شیوه سالم در برنامه غذایی سرو شوند.

وب سایت «مای‌پلیت» در یک مقاله جدید چندین پیشنهاد مفید ارائه کرده که به شما کمک می‌کند با انتخاب سبزیجات مفیدتر، مواد مغذی‌ بیشتری به بدنتان برسانید.

کارشناسان در این مقاله مصرف صیفی‌ها و سبزی‌های غنی از پتاسیم مانند سیب‌زمینی شیرین، سیب‌زمینی سفید، گوجه فرنگی، لوبیا، اسفناج، باقالی،‌ دانه سویا و عدس را توصیه می‌کنند.

متخصصان تغذیه در عین حال تاکید دارند که سبزیجات را تا حد امکان ساده و پخته مصرف کنید و خیلی کمتر به آنها سس و چاشنی بیفزاید چرا که این افزودنی‌ها به سرعت چربی و کالری غذا را هر چه قدر هم که از مواد خوراکی سالم تهیه شده باشد، بالا می‌برند. بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از مصرف مواد غذایی آماده و بسته بندی که حاوی سبزیجات هستند، برچسب محتویات آن را به دقت مطالعه کنید و تا حد امکان از سبزیجات ساده و بدون چاشنی و افزودنی استفاده نمایید.

به گزارش سایت «فیلی»، کارشناسان تغذیه همچنین تاکید دارند که با مصرف سبزیجات تازه به جای وعده‌های غذایی آماده و فرآوری شده،‌ می‌توانید مقدار مصرف سدیم روزانه را کاهش دهید. اگر هم ناچار به استفاده از سبزیجات کنسروی هستید، دقت کنید که میزان سدیم آن پایین بوده یا کاملا بدون نمک تهیه شده باشند.

تاريخ: ۱۳۹۳/۱۲/۳

لینک کانال ما در پیام رسان سروش

نظر کاربران
نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما:


آخرین اخبار   







صفحه اصلی   |   نمایش گالری   |   گالری عکس   |   مهاباد   |   مشروح اخبار   |   بوکان   |   سقز   |   اخبـــار   |   کوردانه   |   پیرانشهر   |   درباره ما   |   ارتباط با ما   |   ورود
تمام حقوق سایت متعلق به وب سایت زریان می باشد. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد.

طراحی و اجرا توسط: وب باکس پورتال